Waarom Rotary?

Service above Self

Rotary is een serviceorganisatie. Rotarians (de leden dus) steunen op verschillende manieren hun medemens zonder onderscheid van ras, geloof of politieke overtuiging. Rotary is een wereldwijde Fellowship (kameraadschap) met één visie: Service above Self ofwel dienstbaarheid boven eigenbelang.

Voortrekkers in beroepsgroepen

Rotary brengt de voortrekkers van beroepsgroepen en de zakenwereld samen om met elkaar in een prettige, open sfeer humanitaire diensten te verlenen. Daarnaast staan de volgende zaken centraal:

• het beter leren kennen van anderen als een gelegenheid tot dienstvaardigheid
  • de toepassing van hoge ethische normen in bedrijf en beroep
  • de toepassing van het ideaal van dienstvaardigheid door iedere Rotarian
  • internationaal begrip en vrede door een wereldomvattende kameraadschap van mensen, werkzaam in bedrijf en beroep.

Wereld stukje beter maken

Rotarians zetten zich in hun nabije omgeving en wereldwijd in om te helpen de wereld een stukje beter te maken. Ze voeren de meest inspirerende, uiteenlopende projecten uit met onder andere hun clubleden, met andere (internationale) clubs en in samenwerking met partners. The Rotary Foundation is een unieke deelgenoot. Je hoeft geen Rotarian te zijn om mee te doen aan een van de projecten.

Inzetten voor goede doelen

Met elkaar de handen uit de mouwen steken om direct te helpen of acties opzetten om geld in te zamelen voor een project… Rotarians zetten zich in voor diverse goede doelen, gericht op de zes aandachtsgebieden van Rotary. Van het inzamelen voor de Voedselbank tot de oprichting van een ziekenhuis in Kenia: elke club kiest zijn eigen goede doel(en).

Ook voor jongeren

Meedoen kan ook als je minderjarig bent. Met een goede motivatie stimuleert Rotary je graag in je mogelijkheden om verder te komen. Rotary heeft speciale (kennis)programma’s voor jongeren, zoals internationale uitwisselingsmogelijkheden om je kennis en ervaring in het buitenland te vergroten.